Pinnawela & Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu Pinnawela & Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu

Pinnawela & Kandy

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

01 Augustus 2012 | Sri Lanka, Kandy

Olifanten, olifanten en nog eens olifanten zoooo dit is een samenvatting van onze laatste paar dagen.
In het olifantenweeshuis in Pinnawela hebben we zo’n 70/80 olifanten bij elkaar gezien. Het zijn voornamelijk zieke, gewonde en weesolifanten die hier verblijven. Na het voeden van de jonge dieren worden ze in een stoet door de straat naar de rivier geleid om te badderen. Een prachtig plaatje om de olifanten het water in te zien gaan met op de achtergrond dicht begroeide bergen. De eigenaar van ons guesthouse bood aan om ‘s middags met ons de omgeving te bekijken, met zijn eigen tuktuk. Ontzettend gastvrij: een privégids! In een ander olifantenpark (heel kleinschalig) hebben we een olifant gewassen (met een halve kokosnoot) en hebben we een ritje op de rug van de olifant gemaakt, zonder in bakjes aan de zijkant te zitten, zoals we in Thailand hebben gedaan. Direct op de rug schijnt beter te zijn voor de dieren, nou dat hebben we geweten, volgende dag spierpijn in de benen! We zijn ook niks gewend ;) Net zoals dat ze hier hele dagen op blote voeten lopen. Toch niet voor vertrek de voetbehandeling moeten doen, hé mam ;) Zijn hard op weg om flink wat eelt onder onze voeten te kweken, want in en rondom tempels moeten onze schoenen uit.
Na Pinnawela met de trein doorgereisd naar Kandy. De Esala Perahera (het boeddistische feest) mogen bewonderen! Wat bizar was dat. ‘s Morgens om 10 uur zaten er al rijen mensen op de stoep te wachten om ‘s avonds om 20.00 uur de parade te kunnen bewonderen! En dan even nagaan dat het hier bloedheet is, onvoorstelbaar…Wij hebben het feest meegemaakt tussen de locals vanaf de straat. Met licht versierde olifanten (ook uit het weeshuis), traditioneel geklede dansers, trommelaars, vuurdragers… kortom een 3,5 uur durend spectakel!
Verder hebben we in Kandy de heilig tempel (met de tand van de boeddha) bezocht en gezien hoe de deelnemers (incl. oflifanten) van de parade op matjes in en om de tempels gedurende de 10 dagen van het feest verblijven.

Morgen vertrekken we naar het heuvelland (Nuwara Eliya) waar het wat kouder zal zijn volgens de locals, maar ja wij zijn wel wat gewend vanuit ons koude kikkerlandje.

Groetjes ons

• 03 Augustus 2012 - 16:30

Niek En Nienke:

He!! Die foto's zien er leuk uit! Het leven op straat zal wel net zo hectisch zịn als hier, als we die foto van jou zien Paul!
    Mâk nog mẩ vêl andere foto's! Het toetsenbord hier, bepaald zelf welke letters we typen, zoals je ziet! haha

Groetjes!!!