joehoe zijn we weer! - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu joehoe zijn we weer! - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu

joehoe zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

09 Augustus 2012 | Sri Lanka, Mirissa South

Zoo we hebben weer genoeg stof om over te schrijven dus dachten we ach waarom ook niet, nu we er toch zijn.
We zijn met de bus naar Wellawaya gegaan, waar we de bus naar Tissamaharama (ofzoiets) zouden nemen, maar die bleek pas 15.30 uur te gaan en wij kwamen al om 11.00 uur aan, dus na twee tuktukdrivers tegen elkaar uitgespeeld te hebben, konden we voor 1800 ruppee (13 euro) 1,5 uur in de tuktuk! Wat een luxe zoveel beter dan de lokale bussen hier waar je weinig tot geen zuurstof krijgt. Aangekomen in Tissa (mooie afkorting) hostel gezocht en met de bus naar bedevaartsplaats Kataragama gegaan, wauw wat indrukwekkend! Heel armoedig, veel bedelaars. Bijzonder hier was dat 3 geloven (islam, hindoeisme en boeddisme) hun tempels naast elkaar hadden staan en sterker nog ook elkaar tempel bezochten. We hadden het geluk dat een politieagent ons aansprak en ons attendeerde dat er 's avonds een Puya was (opening van de schrijn en een ceremonie).Met muziek en een danseres werd er eerst een rondje om de tempel gelopen om vervolgens de schrijn te openen en het (veeeele) fruit te offeren. Wij vonden dit best tegenstrijdig als je ziet hoeveel bedelaars (ook gezinnen) er in dit zelfde park lagen. Wij hebben onze gekochte watermeloen dan ook weggegeven, maar lastig is dat we begonnen met 2 kinderen en binnen 10 sec. omgeven werden door een hele groep. Doet je zeker beseffen hoe goed wij het hebben.
We zijn op tijd naar bed gegaan om wederom om 4 uur op te staan voor ons safari avontuur in Yala National Park. Op naar de luipaarden en de olifanten. Nou de laatste hebben we gezien (welgeteld 1) en de luipaard helaas niet, hoewel we zouden verwachten dat ze wel houden van 25 lawaaierige jeeps volgepakt met toeristen. De safari was wel geslaagd omdat we o.a. krokodillen, slang, waterbuffels, samburherten, varaan, jakhals, wezel en ontelbaar veel vogels hebben gezien. Ow en niet te vergeten prachtige natuur.
Dezelfde middag doorgereisd naar Tangalle, kustplaatsje, maar dit viel ons beetje tegen, dus na 1 nacht doorgegaan naar Mirissa (wederom alles met de lokale bus gedaan, tja kost echt niets!). Dit is waar we nu zitten, wat een super mooi plaatje, proberen zo nog wel even een foto te uploaden! Ondanks dat we zijn verwend met de Perhentian in Maleisie (dat blijft toch het mooist he yvonne ;)) is dit ook heerlijk. Nu paar dagen relaxen en vooral weinig doen. We zijn van plan om via de zuidwestkust langzaam weer omhoog te reizen om uit te komen in Negombo. Dit ligt dicht bij de luchthaven.
Wij gaan nog een poging wagen de golven de baas te zijn hier met een bodyboard, misschien nog surfen...

Lieve groet ons

• 09 Augustus 2012 - 14:52

Charlot:

Klinkt goed vakantiegangers! Nu ff genieten op het strand is ook niet verkeerd! Enne dat Indiase eten kom ik graag een x proeven trouwens! Veel plezier in jullie laatste week!
    Xx Charlot

• 11 Augustus 2012 - 23:24

Yvonne:

gelukkig zijn er heel veel mooie plekjes, maar de perhentian is toch wel het alleraller mooist ;)

• 12 Augustus 2012 - 12:59

Niels & Simone:

Wauuw! Ook dit verhaal is weer prachtig om te lezen!!!
    Na al jullie avonturen is het ook wel even lekker om even niets te doen!
    Ennuh... Mark houd Paula goed in de gaten tijdens het boarden in de zee tussen alle golven ;-P
    Knuffel van ons..

• 13 Augustus 2012 - 09:03

Gerda:

Ik zou als bedelaar in het park denken .... jammer om al dat fruit weg te laten rotten... kunnen we beter onze magen mee vullen!!!maar ja 't leven is nu eenmaal niet niet eerlijk verdeeld. Jullie hebben je van de goede kant laten zien met je watermeloen !
    Geniet nog even van ZON ZEE en STRAND....en kijk uit voor de hoge golven!!!

Liefs Henk en Gerda