Nuwara Eliya & Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu Nuwara Eliya & Ella - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu

Nuwara Eliya & Ella

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

05 Augustus 2012 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Met de bus zijn we naar het heuvelland gegaan. Eerste plaats was Nuwara Eliya waar we twee nachten zijn geweest. De bustrip was een ramp, we hadden een mini busje dat letterlijk zo vol mogelijk werd gepropt met mensen dat je, wanneer de bus remde, niet om kon vallen en dat 2,5 uur lang!
We vonden een familieguesthouse, erg vriendelijk en klein net buiten het doprje. Die middag hebben we getennist en 's avonds op tijd het bed ingedoken aangezien we om 4 uur op moesten de volgende dag. We wilden namelijk naar Horton Plains (national park) en Worlds End (super uitzicht!) Toen we om 4 uur wilden opstaan en douchen bleek dat we geen water en geen stroom hadden en net onze zaklamp kapot was gegaan! Hele uitdaging! Maar al snel kwam de gastvrouw met een lamp, een bak koud en een bak warm water (lopend gehaald vanaf de andere kant van het stadje!) om ons te voorzien. Achteraf kunnen we zeggen dat dit alles het zeker waard was!
Volgende dag met de trein naar Ella 85 km verderop. Je zou verwachten dat je dat in een uurtje kunt redden, maar dat gaat hier toch iets anders. Half 8 vertrokken en 3 uur aangekomen! Tja hadden we als knieperige Nederlanders maar niet met de local train en bus moeten gaan!
In Ella een guesthouse gezocht, lekker Indiaas gegeten (echt ons favoriet!) en met een tuktuk naar een prachtige waterval gegaan. Onderweg hadden we het geluk een familie grijze bavianen tegen te komen die midden op de weg liepen.
Vandaag hebben we Little Adams Peak bewandeld met wederom prachtig uitzicht als beloning. En in de middag een kookles gehad van een heel vriendelijke vrouw die ons 6 currys heeft leren koken!! Geprobeerd het op te schrijven zodat we het thuis natuurlijk zelf kunnen proberen. Het smaakte echt heerlijk, zoveel lekkere kruiden!

Morgen hebben we een reisdag naar het zuiden om vanuit daar naar het Yala national park te gaan en vervolgens door te reizen naar de stranden! We zijn benieuwd!

• 05 Augustus 2012 - 17:33

Henk:

Hoi Paula en Mark,

"Back to Basics" hoor ik wel, maar wel indrukwekkend om mee te maken schat ik zo in!
    Blijf genieten en ons op de hoogte houden.

We zijn erg nieuwsgierig naar de foto's maar die zien we wel in Zwolle of Raalte.

GRoeten,

Gerda en Henk

• 05 Augustus 2012 - 18:15

Yvonne:

Kan ik nu bij jullie de curry 's leren maken, lijkt me wel wat :D. Veel plezier!

• 05 Augustus 2012 - 19:19

Cor Van Zijl:

Hai Paula en Mark
    bedankt voor je berichtje,zoals ik al wel verwachte geweldige reis,ik volg jullie op waarbenjij.nu

Gr Cor.

• 05 Augustus 2012 - 23:59

Gerda:

Hoi p+m

Nou .....je snapt natuurlijk wel dat wij ons zelf uitnodigen om bij jullie in Zwolle de Indiase gerechten komen eten!! ! Dat is dus ook ons favoriete eten, maar dat wisten jullie al wel,toch? De mensen daar zijn wel gek met jullie hoor! waterdragers...privé internetten ....tuk tuk tochtjes... ontbijt aan huis bij hun in de tuin....enz. enz......
    Maar nog even terug naar jullie vorig berichtje,
    Paula, ik kan me voorstellen dat je spierpijn had van je olifanten rit! jij met je korte beentjes om zo'n dikke olifant!! Ik zag het op de foto ! Mooie foto's ook!
    Jullie hebben nog heel wat op het programma staan dus wacht nieuwsgierig op het volgende verslag.

X X Henk en Gerda

• 06 Augustus 2012 - 18:51

Niels & Simone:

Heey Toppers!!
    Wat een verhalen weer zeg!! Prachtig!! Jullie maken veel mooie en bijzondere dingen mee zeg! Leuk dat jullie op olifant mochten zitten, ze wassen, de optocht enz enz.... en wat super dat veel mensen zo gastvrij zijn!!! De foto's die jullie mee hebben gestuurd vragen inderdaad naar meer!!
    Dikke Knuffel...
    Niels & Simone