De eerste indrukken - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van mark en paula - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

28 Juli 2012 | Sri Lanka, Colombo

Zo, ons eerste berichtje vanuit Sri Lanka! Wat een prachtig land en wat een vriendelijke mensen hier overal!
Even vanaf het begin... we zijn om 9.30 uur vanuit huis vertrokken en kwamen 11.30 uur (volgende dag) aan bij ons eeste hotel. Pfoee al waren we mentaal nog zo goed voorbereid op de warmte, het was wel weer erg wennen, mede doordat we een nacht hadden overgeslagen.
Na een dagje bijkomen zijn we de tweede dag Colombo gaan verkennen. We begonnen in de volkswijk Pettah, waar we het gevoel kregen terug te zijn gegaan in de tijd..mensen op blote voeten met zware handkarren, enorm oude stadsbussen, zware zakken kruiden en meel dragend op hun hoofd en verder geen enkele toerist te bekennen! Wauw wat een mooi begin van onze reis! Verder die dag veel indrukken opgedaan van deze stad en de cultuur (bv.eten met je rechterhand) en geeindigd bij de openingsceremonie in Sri Lanka van de Olympische spelen waarbij zij zelf ook het Olympisch vuur volgens traditie aanstaken.
De tweede nacht hadden we een idyllisch guesthouse gevonden (met maar 3 kamers) waar we de volgende dag konden ontbijten in de tuin samen met de vrouw des huizes. Helaas was dit een mindere nacht, onze magen moeten toch nog even wennen aan het scherpe eten hier.
Vandaag zijn we met een 2 uur durende hobbelige, overvolle trein naar Rambukana gereisd. we hoefden niet bang te zijn dat we ons zouden vervelen, want wij waren de enige blanken in de trein, dus we trokken veel bekijks. we hebben praatjes gemaakt en zijn een aantal keer op de foto gezet.
Aangekomen in Rambukana bleek dit zo klein te zijn (stond ook al niet in onze Loneley Planet) dat er geen slaapplek was. Met een behulpzame tuktuk driver rondgereden en terecht gekomen bij een guesthouse een plaatsje verderop. We zitten nu achter zijn prive computer omdat hier geen internetcafe is, wederom een voorbeeld van de gastvrijheid van dit land. Moprgen gaan we het olifantenweeshuis bezoeken, zien hoe deze gevoerd worden en gaan badderen. Daarna mogen we ze misschien nog helpen met wassen en voederen!! Kijken we enorm naar uit.

Over 2 dagen gaan we naar Kandy voor de Esala Perahera (groot boeddistisch festival) hier zullen we de volgende keer verslag van doen en misschien foto's uploaden.

• 29 Juli 2012 - 20:30

Ruud En Elze:

Ha vakantiegangers,

Hoe is het daar? Zo te horen al heel veel meegemaakt. En Paul.... goed overgekomen!!
    Ben nieuwsgierig naar jullie foto's.

Geniet en denk aan mij (Elze)!! Ja ook wel beetje aan Ruud hoor.
    En pas nou op met het eten.... anders hebben jullie niets aan de vakantie (wijze les)

Heel veel plezier!!

Van harte de groeten van ons!!

• 30 Juli 2012 - 11:56

Sanne:

Heeej Mark en Paula,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn overgekomen!!!
    De eerste paar dagen al veel gezien!! Leuk om te lezen!
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.... Het olifantenweeshuis!
    Geniet van alles wat jullie daar zien en gaan doen!!

Liefs Sanne

• 31 Juli 2012 - 10:02

Niels & Simone:

Hey Paula & Mark!!

Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn over gekomen! En helemaal super om al direct mee genomen te worden in de cultuur van daar!! Zo te horen wordt het weer een avontuurlijke reis!
    We zijn nu al benieuwd naar jullie foto's en natuurlijk ook de video!!! :-)
    We wensen jullie nog heel veel mooie dagen daar! Genieten er goed van samen, want voor je het weet is de tijd voorbij!!!

Dikke Knuffel...
    Niels & Simone

• 31 Juli 2012 - 14:42

Gerda:

Hoi Kids
    Eten met je rechter hand? Kennen ze daar geen mes en vork? Is natuurlijk wel even wennen.Wat fijn dat de mensen daar zo vriendelijk en gastvrij zijn en wat hebben jullie al weer veel meegemaakt!Ook wij zijn benieuwt naar jullie verhaal over de olifanten en wat er nog meer gebeurd de komende dagen.
    In ieder geval niet vergeten te genieten!!!

Liefs Henk en Gerda