Kuala Lumpur, Malaka en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mark en paula - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, Malaka en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mark en paula - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, Malaka en Penang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

19 Juli 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is maar een paar dagen geleden dat wij een berichtje hebben geschreven, maar we hebben alweer zoveel meegemaakt. Niet normaal hoeveel indrukken je in een korte tijd op doet. We beginnen bij donderdag 16 juli. Nadat we bij een soort vvv informatie hebben gekregen hebben we nog 2 nachten in het hotel bijgeboekt, omdat we nog zoveel wilden zien in Kuala Lumpur en omgeving. Die zelfde middag hebben we een tinfabriek en textielbewerking(niet echt boeiend)bezocht en vervolgens zijn we naar de Batu Caves geweest, een indrukwekkende hindoetempel in enorme grotten. Voordat we deze grot konden bezoeken hadden we een klim van bijna 300 treden. Eenmaal boven was het uitzicht schitterend. 's avonds hebben we lekker door Kuala Lumpur gewandeld waarbij we little India hebben bezocht, Sultan Abdul palace, Masjid Jamek (Moskee) en Merdeka square (een mooi plein) Daarna met de stadsbus terug; een ervaring op zich! Het werkt als volgt: je probeert eerst de juiste bus te vinden tussen alle schreeuwende mannetjes, als je die eindelijk hebt gevonden ga je zitten wachten totdat de bus vol genoeg zit (een vaste vertrektijd is er niet), terwijl buiten een fanatiek, klein kereltje zich de longen uit zijn lijf schreeuwt om te zorgen dat de bus vol komt. Echt een leuke ervaring!
De volgende dag zijn we met de bus doorgereisd naar Penang, een eiland aan de westkust. Na een lange busrit (die achteraf toch niet non-stop bleek te zijn..) vergaten we nog bijna onze bagage terwijl we met een taxichauffeur aan het onderhandelen waren. De bagage zat nog in de bus die inmiddels net vertrok, we moesten rennen om de bus te laten stoppen. Met een rooie kop en een bonkend hart konden we uiteindelijk toch met bagage en al naar Georgetown, de hoofdstad van Penang, vertrekken.
Na een hotel te hebben gevonden hebben we ons door de stad laten rijden met een trishaw (een fietstaxi) door een idiote jonge chauffeur die alles wat hij vertelde 10x moest herhalen. Erg lachen! Vervolgens kwamen we toevallig een groot aziatisch festival tegen. Een soort stoppelhaene, maar dan met sullige aziatische dansen en een heleboel eetkraampjes. Hier hebben we ons de rest van de avond vermaakt. De volgende dag hebben we een dagtripje gedaan naar een superklein vissersdorpje in het westen van het eiland. Hier hebben we ook een spicegarden (een tropische tuin met allerlei kruiden) bezocht. Daarna hebben we heerlijk gerelaxed aan het strand. Voor het eerst was het ook stralend weer, waardoor het echt superwarm werd! Daarna zijn we naar Bata Ferringhi gegaan, een kustplaatsje waar we een prachtige zonsondergang hebben bekeken! Een mooie afsluiting van dit verhaal!
groetjes Paula en Mark
De foto's:

• 19 Juli 2009 - 13:26

Yvonne:

Hey,
    Leuk om jullie verhalen te lezen! We reizen zo weer een beetje met jullie mee, grappig.

nog viel plezier!

X

• 19 Juli 2009 - 14:17

Gerda:

Leuk Ik kan me voorstellen hoe Yvonne en Pepijn met jullie meereizen! Ook dit zijn weer mooie foto's. ik ben ook erg benieuwt naar de film!

gr. thuis

• 19 Juli 2009 - 14:31

Anke:

Zo, wat een ervaringen alweer binnen een paar dagen! Pff wat een spannend moment als je vergeet om je bagage te pakken.. Maar gelukkig is alles helemaal goed gekomen!
    Mooie foto's vooral van die zonsondergang.
    Veel plezier verder!!
    liefs

• 19 Juli 2009 - 15:26

Nienke:

Hahahahaha, ontzettend verast door jullie vergeetachtige actie! Helemaal omdat dat totaal niet typerend is voor jullie!! Of toch wel ... ;) Gelukkig konden jullie nog hard genoeg rennen!
    ENJOY!!
    X.

• 21 Juli 2009 - 19:30

Rob:

Hoi Mark en Paula, nog maar zo kort weg en nu al zoveel belevenissen ik wacht in spanning je volgende reisverslag af.
    Het is nu al spannender dan Bassie en Adriaan.
    Prachtige foto`s dus ik blijf jullie volgen.

Groetjes en veel plezier, je oom.