Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van mark en paula - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van mark en paula - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

22 Juli 2009 | Maleisië, Tanah Rata

Zijn we weer.. dit keer een berichtje vanuit het koude, hoge Cameron Highlands. Echt heel bizar hoe groot temperatuur verschil er in dit land is. We zitten nu hoog in de bergen en dragen onze lange broek en 's avonds zelfs een vest! Maar zeker de moeite waard! Wat een mooie plek! Voordat we hier te ver op ingaan eerst even terug naar waar we gebleven zijn;
Maandag 20 juli. Na een rustig ontbijtje zaten we keurig optijd klaar voor onze bus, die ons tussen 11.15 en 11.30 uur op zou halen om naar de Cameron Higlands (in het midden van het land) te brengen. Uiteindelijk werden we om 12.15 uur opgehaald, typisch iets voor hier, alles op z'n tijd. De reis verliep goed, al was het soms wat spannend, de chaffeur had al 8 uur gereden en gaf aan erg moe te zijn, nou dat was te merken, zijn reactie was erg traag:S. Wat erg apart was, was dat er op de eerste rij van een minibus 2 arabieren 3 plekken in beslag namen (de ruimste plekken). Zij waren beide erg klein, terwijl Mark en twee andere jongens erg lang waren. Later bleek dat zij voor drie plekken betaald hadden. Ondanks dat was het erg gezellig in de bus. We hebben hier een Frans koppel en een duitse vrouw ontmoet waar we gister en vandaag veel mee opgetrokken zijn. Het Franse koppel kwam net terug uit Australie waar zij een jaar hebben geleefd en de Duitse vrouw (53) reist alleen. Na een lange busrit besloten we samen wat te gaan eten in het dorpje waar we verblijven; Tanah Rata en deze avond zijn we met z'n vijven geeindigd in een gezellige bar, waar we veel gekletst en gelachen hebben.
Gister hebben we met hen een jungle trekking gedaan en daarna waren we weer helemaal gezond. Wat heb je veel medicijnen in de jungle! We hebben bv. zaden gegeten voor de bloedcirculatie. Daarnaast waren er veel verschillende zaden/kruiden voor je hele lichaam. Helaas duurde deze wandeling maar 3 uur en hebben we daarna zelf een waterval bezocht, maar die was helaas erg vies (flesjes en afval etc.). Na een fanatieke ochtend hadden we tijd voor een rustige middag, lekker yahtzee gedaan en wat gelezen op ons balkon. Ook werd het hoog tijd voor de nodige was die we al hadden verzameld. In een plastic zak (er was geen emmer of stopper voor de wasbak) hebben onze was gedaan, wat zwaar werk, helemaal als je later hoort dat je het verderop in de straat kan laten doen voor 6 ringit per 4 kilo (dat is 1,20 euro). Deze avond hebben we samen met Aurelie, Romaric (Franse koppel) en Yuta (Duitse vrouw) Indian food gehad. Wat is dat lekker zeg en het kost echt helemaal niks!! Mark en ik hebben heerlijk gegeten en gedronken voor 22 ringit (4,50 euro!!!) Het was erg gezellig en we besloten bij het guesthouse nog een spelletje Shithead (hebben we in Thailand geleerd) te spelen wat blijkbaar ook erg populair was in Australie! Vandaag was het tijd om de theeplantages te bezoeken, daar staat Cameron Highlands om bekend. Wat een mooi uitzicht zeg! En leuk om het proces in de fabriek te zien! We zijn nu helemaal op de hoogte hoe een theeblaadje wordt verwerkt zodat je het kunt drinken. Verder vandaag een korte jungletrekking gedaan in een mosbos, erg mooi, weer heel anders dan gisteren. Als laatste van deze trip hebben we de oorspronkelijke bevolking (Orang Asli) bezocht, alleen dit was niet erg leuk, net aapjes kijken, je ging de bus uit, mocht op een plein foto's nemen van de huizen en de bus weer in. Na de enorme afstanden die we tot nu toe hebben afgelegd vonden we het tijd worden om onze voeten eens te verwennen. We hebben een voetmassage van 45 minuten gehad, waarbij tegelijk dingen over ons lichaam werden uitgelegd en verteld. Ook konden ze typerende dingen over ons lichaam vertellen wat echt klopte!!
Wat trouwens ook opvallend is hier in Maleisie, is dat we al een paar keer om 5/6 uur in de nacht wakker zijn geworden van het geluid van de moskee. Het is een (voornamelijk) islamitisch land en rond deze tijd gaan ze bidden. (In totaal 5x per dag).

Zo weer een heel verhaal.. morgen trekken we verder naar de Taman Negara, een van de oudste tropische regenwouden ter wereld. Een lange rit van meer dan 7 uur door de bergen! Hierover de volgende keer meer.. nu gaan we richting ons eten, wat we werderom samen met het Franse koppel en de Duitse vrouw zullen doen. Bedankt voor jullie berichtjes! Erg leuk om te lezen!

foto's:

• 22 Juli 2009 - 14:22

Charlot:

Avonturiers!!
    Klinkt goed allemaal en gezellig!
    En ik hier maar hard werken.. ;)!
    Nog 2 weken te gaan voor jullie! De tijd gaat snel dus lekker blijven genieten!
    Liefs

• 22 Juli 2009 - 17:35

Diane:

Hoi Paula en Mark,

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Ik beleef het allemaal weer...wat een geweldig land he!!
    De trip over de 10 bruggen (Taman Negara) is zeer de moeite waard, verder zijn de Periantian Islands erg prachtig!
    Ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan bekijken, veel plezier toegewenst, groetjes Diane.

• 22 Juli 2009 - 18:44

Pepijn:

De indieer is geweldig! leuk verhaal en leuke foto's. Ben erg benieuwd hoe de bergrit naar Taman Negara bevalt!!

• 23 Juli 2009 - 17:30

Johan En Ina:

Johan zegt: donders mooi doar! Doar wil ik ok nog een keer hèn. Het ziet er inderdaad schitterend uit.

Groetjes uit Luttenberg

• 24 Juli 2009 - 14:04

Elze:

sjonge wat een verhalen weer!Jullie maken ontzettend veel mee daar idd!
    Mooi om te lezen.
    Ruudje en ik gaan zondag lekker weg. (onze vakantie zal iets rustiger zijn) haha
    geniet nog lekker en tot in The big city ROALTE!!!!