Sawatdee-ka!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van mark en paula - WaarBenJij.nu Sawatdee-ka!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van mark en paula - WaarBenJij.nu

Sawatdee-ka!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

15 Juli 2008 | Thailand, Chiang Mai

Zo.. hier Tarzan en Jane! Haha, we zijn net terug van een geweldig avontuur. We hebben 3 dagen en 2 nachten doorgebracht in de jungle, een geweldige belevenis. Maar eerst vertellen we nog even wat over Sukothai. Een plaats die veel lijkt op Ayutthaya, we hebben hier twee nachten in een hotel geslapen en een aantal ruines bezocht. Het is de eerste hoofdstad van Thailand en heeft daarom veel oude bezienswaardigheden. We hebben hier flink wat van bekeken en omdat onze voeten zo hard hadden gewerkt hebben we ze verwend met een heerlijke voetmassage van een uur. Hiervoor mocht Paula een een prachtige wijde broek aan, omdat ze een rokje aan had. (zie foto) Daarna hebben nog even relaxed aan het zwembad van het hotel gelegen en genoten van het mooie weer.
De volgende dag hebben we een busrit van 5,5 uur gemaakt om naar Chiang Mai te gaan.

Vanuit Chiang Mai (in het noorden van Thailand) zijn we met twee gidsen en een groep van 9 man de bergen ingetrokken. De eerste dag begon rustig met een korte wandeling en een bezoek aan een waterval waar we heerlijk hebben gezwommen. 's avonds kwamen we bij een bergdorpje aan en hier hebben we enorm luxe geslapen! Niet, zoals eerder gezegd in een hangmat, maar op een bamboovloer met een paar oude dekens en een muskietennet met veel gaten. Zo, wat lag dat hard zeg, op de foto's (die komen nog) kun je zien hoe ons slaaphutje eruit zag. Na een paar uurtjes slaap werden we gewekt voor een lange wandeltocht. Deze dag hebben we pas echt gezien wat een jungle is! Wow, wat mooi! We hebben hier vooral veel video-opnames van dus die kunnen jullie na die tijd bekijken. Maar wat bijzonder is het, om over bamboobruggetjes,langs rijstvelden, door bergdorpjes en door ongerepte natuur te lopen.
Vandaag was de laatste dag, hier hebben we wederom op een olifant gezeten, alleen was dit een stuk minder diervriendelijk dan in Kanchanaburi! De olifanten werden geslagen en geschopt, dat was minder leuk, maar het bambooraften daarna heeft alles dubbel en dwars goed gemaakt! Met onze groep, verspreid over drie bamboorafts, zijn we de
rivier opgegaan en hebben we enorm veel lol gehad, vooral door elkaar van de rafts af te gooien en de verkeerde kant op te sturen! Erg lachen, helaas geen foto's van ivm het water. Ook hebben we vandaag een grote waterval bezocht en hier kon je van een 10 meter hoge rots afspringen, wat mijn stoere Mark natuurlijk niet kon laten! Kortom: Heel gezellig om met een groep 3 dagen rond te trekken en elkaar een beetje te leren kennen! Vanavond gaan we met een aantal van hen op stap!

Hieronder de link van de foto's in Kanchanaburi, Ayutthaya en Sukothai.

Kanchanaburi:

Ayutthaya:

Sukothai: http://www.mijnalbum.nl/Album=VBOCLMPJ

De foto's van de jungle komen later, die moeten eerst nog worden verkleind.

• 15 Juli 2008 - 14:28

Yvonne:

Hey!

Leuk om weer wat van jullie te lezen. Krijg al behoefte aan een massage als ik jullie verslag lees :)
    Veel plezier nog in Chaing Mai (leuke nachtmarkt daar :) en de rest van jullie reis.

groetjes!

• 15 Juli 2008 - 14:50

Betty/ben:

Heb je alleen je voeten maar laten masseren? Een volledige massage, heb ik gehoord, is ook een enorme belevenis. Misschien iets voor de laatste dagen.

• 15 Juli 2008 - 15:21

Anneke:

Hallo jongelui,

Wat beleven jullie een geweldige tijd, kun je alles een beetje in je opnemen?
    de foto s zijn geweldig, ik geniet werkelijk van jullie avontuur.
    Groetjes

• 15 Juli 2008 - 15:43

Anke:

Daag stoere mensen!

Ten eerste, Paula, wat staat die broek je ontzettend sexy! Lijkt me wel fijn hoor, zo'n voetmassage! Echt super leuke en stoere foto's!
    Die tocht die jullie gedaan hebben komt me bekend voor, dat heeft Daniël ook gedaan! Nou geniet ze nog daar!

Liefs Anke

• 15 Juli 2008 - 16:06

Kira:

Hee vakantiegangers,

ja inderdaad, anke heeft helemaal gelijk. Die broek staat je fantastisch, geweldig en zeer charmant.. Maar zo te zien moest je meteen daarna weer je grote backpackers rugtas dragen, dus hopelijk heeft de voetmassage goed geholpen.. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's uit de jungle, van onze tarzan en jane....

Veel plezier daar nog.. en tot het volgende bericht.
    Liefss

• 16 Juli 2008 - 08:56

Sanne:

Heeeej mark en paula!

Paula, ik heb je gister ook al ff gesproken, maar toch ff een berichtje! Ik sluit me helemaal aan bij anke en kira... Zeeer charmante broek!! Ennuhh trouwens.. jij en een voetmassage?? ;) Jij was toch nooit zo van de voeten?? :d haha!

Nou jungle people.. have fun nog de komende weken en ik ben benieuwd naar het volgende bericht!!

Liefs mij

• 16 Juli 2008 - 14:52

Daan:

Gaaf he die jungle/berg trekking, heb ik ook gedaan in Chiang Mai.
    Als jullie terug zijn moeten we onze ervaringen maar eens delen!

Veel plezier nog & geniet ervan want het is zo voorbij!

• 16 Juli 2008 - 16:09

Rianne:

Hey Mark en Paula,

Wat gaaf zeg allemaal..
    En echt super foto's...
    Heb ook effe een klein stukje van al jullie verhalen gelezen...
    Zo te lezen hebben jullie het prima daar!
    Nog heel heel veel plezier en geniet er allemaal maar van!

Liefs Rianne

• 16 Juli 2008 - 20:50

Marieke:

Heeee grote broer en schoonzusje ;). Ben een beetje laat van begrip, ontdek jullie site nu pas, maar ik kan als excuus gebruiken dat jullie me de link niet hebben gemaild ;). Volgens mij vermaken jullie je helemaal daar of niet? Foto's zien er stoer uit, veel plezier nog daar!!

Liefs Marieke

• 17 Juli 2008 - 16:33

Karin:

Hey!

Jeetje wat ziet dat er goed uit zeg. En ja paula je staat zeer charmant op de foto! Vandaag de foto's van collega van mij gezien die is daar ook geweest, echt super mooi allemaal. Geniet er nog maar van daaro en wil natuurlijk jullie verhalen na die tijd wel horen. Komt vast wel goed zo tijdens de trainingen!

Groetjes

• 18 Juli 2008 - 11:47

Gerda En Henk:

Hoi Mark en Paula, Hier zij we dan weer even, (bijna) klaar voor de terugreis, jullie gelukkig nog niet!! Paula heb je nieuwe pedicure gevonden? Elke dag weer iets nieuws mee maken, geweldig toch! Zodra we weer thuis zijn volgen we jullie elke dag, ga verder met genieten!!

GROETEN!!