Twee warme dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mark en paula - WaarBenJij.nu Twee warme dagen Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van mark en paula - WaarBenJij.nu

Twee warme dagen Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

05 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

Wat een enorme grote, masale, drukke, stoffige, hectische, hete, vriendelijke en vermoeiende stad!
Na hier twee dagen rond gelopen, getaxied en getuktukt te hebben, zitten we nu doodop achter de computer. Wat kun je veel indrukken op doen in zo'n korte tijd. Zo hebben we gister Grand Palace, de Wat Phra Kaeo (Emerald Buddha), de Golden Buddha, de Lucky Buddha en de staande Buddha bezocht. We hadden een prive-chauffeur die ons de hele dag heeft rondgetourd en steeds op ons wachtte, voor slechts 50 baht. Dit is ongeveer een euro!! Echt niet normaal hoe goedkoop, maar tegelijkertijd kwamen we er ook achter dat we de eerste dag 50 Baht hadden betaald voor 2 minuten met een tuktuk, vet afgezet dus!!
Na een potje poolen en wat drinken bij de Beergarden (die heeft Mark uitgezocht!) wilden we lekker gaan slapen, maar door al die indrukken eerst nog een hele tijd wakker gelegen.
Vandaag weer vele tempels en de Wat Pho (liggende Buddha van 45m lang en 15 meter hoog). Daarnaast hebben we een fantastische, maar vooral indrukwekkende tocht gemaakt met een longtailboat door de rivieren en kanalen van de voorsteden van Bangkok. Wat bijzonder om met eigen ogen te zien hoe de mensen daar leven en hoe groot het contrast is tussen arm en rijk! Armoedige hutjes op palen en even verderop een enorme villa! (Zie foto's) Toch glimlacht iedereen je vriendelijk tegemoet.
De komende 11 dagen hebben onze reis al uitgestippeld. We gaan 4 verschillende steden bezoeken. We beginnen in Kanchanaburi, daarna Ayutthaya, Sukhotai en ten slotte door naar Chiang Mai in het noorden. We zullen onder andere gaan slapen op drijvende hutten en in hangmatten midden in de jungle! De verhalen hierover komen nog, maar we hebben geen idee wanneer we weer kunnen internetten!
Leuk om jullie berichten te lezen! Blijf schrijven ;)

Groetjes, Mark en Paula

ps foto's uploaden ging niet helemaal goed, we hopen zo snel mogelijk meer te kunnen laten zien!!!

• 05 Juli 2008 - 14:01

Niek & Sanne:

Heeejj!!

En alweer een 2e verhaal van jullie!! Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! En wat hebben jullie al veel gezien zeg!!!
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal en foto's!!
    Geniet er van!!

Liefss ons

• 05 Juli 2008 - 14:19

Ab En Annie:

wat leuk dat jullie zoveel moois zien, en het zo naar
    jullie zin hebben

Groetjes Ab en Annie

• 05 Juli 2008 - 17:56

Anke:

Hee Paula en Mark!

Lees net beide berichtjes, jeetje zeg jullie hadden het wel erg goed voor elkaar in het vliegveld!
    Wat doe je toch al snel veel indrukken op he, ben wel jaloers hoor!
    Nou heel veel plezier daar!

Liefs Anke

• 06 Juli 2008 - 07:53

Paul En Margreet:

juw!
    ziet er goed uit..het onderhandelen met de taxi gaat steeds beter, straks is het nog gratis als jullie nog iets beter jullie best doen. goede reis naar het noorden!

paul & margreet

• 06 Juli 2008 - 09:16

Diane:

Ha Paula en Mark,
    Wat super zeg om jullie verhalen te lezen...Geniet ervan! xxDiane

• 06 Juli 2008 - 14:23

Haits&Niek:

Heeey lieve mensen!!

Mooi te lezen dat jullie veel te zien en te beleven hebben! Geniet ervan hoor!! We wachten op het volgende bericht en foto's!

Groetjes en Liefs ons...

• 06 Juli 2008 - 19:41

Johan En Ina:

Wat leuk om zo jullie reis te kunnen volgen. Wat een indrukken zullen jullie opdoen. Het ziet er hier thuis al heel bijzonder uit en jullie zien het echt!
    Groetjes uit Luttenberg

• 07 Juli 2008 - 08:01

Elze En Ruud:

Heey Mark en Paula,
    Jee zo ben je hier en het andere moment zitten jullie in verweggiestan. Echt cool zeg! Dus jullie zijn goed aangekomen. Hoe was de vlucht paul? viel het mee? We hopen dat jullie ontzettend genieten daar! maar daar twijfelen we niet aan. haha
    Lekker genieten ennuhh.. doe Tarzan de groeten daar in de Jungle!!

• 07 Juli 2008 - 08:39

Luuk:

Hey backpackers!
    Leuk om te lezen, ben jaloers haha! Lijkt me echt wel een supermooie ervaring. Succes straks in de rimboe, en heel veel plezier natuurlijk!

• 07 Juli 2008 - 09:55

Daniel:

Ha Mark & Paula!

Mooie plannen hoor! Ik ben inmiddels ook weer in Bangkok (voor de 4e keer).
    Geniet van de reis & alle nieuwe indrukken! Ik hou jullie site in de gaten!

• 08 Juli 2008 - 08:49

Kira:

Hee Mark en Paula.

Wat gaaf om jullie berichten te lezen.. Zo te merken hebben jullie al veel gezien en hebben jullie een goede start gemaakt met jullie reis. Als ik dit zo lees, pff lijkt me echt stoer en gaaf! Heel veel plezier in de jungle :p Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Liefs

• 08 Juli 2008 - 09:22

Family From Italy!:

Hee Paula en Mark!

Echt gaaf om te lezen hoe jullie het daar hebben. Ondanks het gebrek aan internet (daar en hier) kunnen we mooi op de hoogte blijven zo!! Het is inderdaad bijzonder om te zien dat jullie nu daar zitten in die totaal andere cultuur en omgeving enzo en dat je dat dan gewoon via internet kunt blijven volgen! Het klinkt in elk geval goed wat jullie daar allemaal gaan doen en de foto s zien er ook goed uit!!! Ik (Nienke) ben nu op bezoek bij Anneloes die ook in Toscane zit. Ik weet zeker dat ik jullie ook de groeten moet doen van de rest dus bij deze heb ik dat gedaan! =) Het is hier ook allemaal erg mooi en op zijn Italiaans natuurlijk. Hoewel de zee qua kleur niet aan de zee kan tippen die jullie straks gaan bezoeken, komt de temperatuur denk ik aardig in de buurt haha De internet minuten zijn bijna op dus ik ga er een eind aan breien.

Geniet ervan en we merken vanzelf wel wanneer jullie weer internet hebben!!!

Groetjes en veel liefs
    uit Italie

• 09 Juli 2008 - 09:37

Ma, Pa:

Hoi Mark en Paula,

Eindelijk internet gevonden! Mooi dat jullie al zo genieten en spannend wat jullie de komende dagen gaan beleven. Hier in Toscane erg mooi en warm weer, al veel dingen gedaan en misschien nog 2 dagen naar Rome. Nu we dit adres gevonden hebben gaan we zeker vaker kijken op jullie site! groeten van Sanne, Gerda en Henk en alle anderen

p.s Vanavond komt halen we Nienke, Cas en Jasper op in Pisa.