3 dagen Kanchanaburi en 1 dag Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van mark en paula - WaarBenJij.nu 3 dagen Kanchanaburi en 1 dag Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van mark en paula - WaarBenJij.nu

3 dagen Kanchanaburi en 1 dag Ayutthaya

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg mark en paula

09 Juli 2008 | Thailand, Ayutthaya

3 dagen Kanchanaburi en 1 dag Ayutthaya

Deze trip begon ontzettend vroeg. Om kwart voor 7 stond de bus naar Kanchanaburi voor ons hotel.
Een rit van 2,5 uur met een aantal stops bij een begraafplaats, een museum over de tweede wereldoorlog en een bezoek aan de Bridge over the river Kwai. (zie de film!!) Indrukwekkend! Vervolgens heerlijk gelunched (thais) op een drijvend restaurant aan de the river Kwai. 's Middags naar de tijgertempel geweest, waar we beiden een tijger uit mochten laten!! en kleine tijgerwelpjes konden aaien. Zie de foto's. Heel apart dat je zo dicht bij de dieren bent, die je normaal alleen in een dierentuin achter tralies ziet. 's avonds hebben we met een heel gezelschap backpackers uit allerlei landen (Amerika, Zuid-Afrika, Denemarken, Ierland en Belgie) verboden woord gespeeld en gezellig wat gedronken. Die nacht sliepen we in een zeer primitief drijvend hutje op de rivier, waarbij we onze wc moesten doorspoelen met een emmer water, soms wel drie emmers.. ;-)
De volgende dag ontmoetten we een jongen uit Londen (Axey) en twee meiden uit Nederland, waarmee we samen naar de prachtige Erawan watervallen zijn geweest. Het kostte ons ruim een uur om bij de grootste waterval te komen. Tijdens de flinke klim zijn we zelfs apen in het wild tegen gekomen! 's middags hebben we met z'n drieen (met Axey) de Hellfire pass gelopen. Dit is een deel van het traject van een spoorlijn die de Japanners in de tweede wereldoorlog door dwangarbeiders lieten aanleggen. Een hele wandeling, maar erg indrukwekkend, omdat je loopt op de zelfde plekken waar heel veel mensen zijn gestorven..
's Avonds weer met een nieuwe groep backpackers bij elkaar gezeten, zelfgemaakte liedjes gezongen met begeleiding van een gitaar en na de nodige biertjes werden er allerlei leuke en soms hele vreemde reiservaringen gedeeld. :-)
Dinsdag begonnen we met bamboorafting, veel rustiger dan verwacht! Het was eerder relaxed de rivier afdrijven. Daarna hebben we een ritje op een olifant door de jungle gemaakt. Heel bizar! Het schommelt en het schudt alle kanten op. Wat zijn die beesten groot van dichtbij! Tot onze verbazing kwamen we op de olifantenranche een klein baby-aapje van een maand oud tegen. We mochten hem vasthouden, echt megalief. Net een klein mensje, hij sabbelde de hele tijd op zijn duimpje. Op de terugweg een kleine waterval gezien en vervolgens teruggereden naar Bangkok, waar we de trein naar Ayutthaya hebben gepakt. In de derde klas tussen de monniken hebben een we een twee uur durende treinreis voor 0,40 eurocent pp gemaakt! Iedereen keek ons aan, omdat we de enige niet-thaise reizigers waren. Heel bijzonder.
Na twee dagen in het drijvende hutje te hebben geslapen was het heerlijk om in Ayutthaya in een heerlijk hotelbed te slapen na een warme douche! Vandaag hebben we hier een aantal oude ruines bezocht en samen gegeten en gedronken voor 4 euro! 's middags liepen we nog langs een hele grote school voor meisjes die net uitging. Netjes in grote rijen kwamen de klassen 1 voor 1 naar buiten. Een heel spectaculair gezicht, vooral omdat het verkeer door een wild schreeuwende en gebarende man werd geregeld, zodat de ruim duizend kinderen veilig hun tuktuk of bus konden vinden. Morgen vervolgen we onze reis naar het noorden met de bus en gaan we voor twee nachten naar Sukothai.
Hierover de volgende keer meer!
Super trouwens, al die leuke berichten! Keep it coming!! :-)

Paula en Mark

• 09 Juli 2008 - 14:50

Marco En Kira:

Zo nu zijn wij eindelijk de eersten die reageren op jullie nieuwe berichtje.. :d Zo te lezen en te zien op de foto's vermaken jullie je wel. Maar het filmpje kunnen wij zo snel niet vinden.. We verwachten nog wel wat meer foto's hoor :p

Heel veel plezier nog en we wachten op jullie nieuwe bericht.

Liefs

• 09 Juli 2008 - 16:53

Anke:

Hee stoere backpackers!
    Erg leuk om te lezen, leuk dat jullie zoveel mensen tegen komen! Wanneer waren jullie weer in Bangkok? Daniel zat daar eergisteren ook nog! Hij is nu naar het zuiden van Thailand, om ff uit te rusten voor hij weer terug gaat naar Nederland!
    Nou geniet ze nog daar!
    Liefs Anke

• 09 Juli 2008 - 16:54

Yvonne:

Hey vakantiegangers!

heel leuk dat we op deze manier ook een beetje op reis zijn! Krijgen gewoon de reiskriebels als we het zo lezen :)
    Is de treinreis zo goed bevallen dat jullie nu ook de reis naar Chiang Mai per trein aandurven ;)

• 10 Juli 2008 - 11:02

Sanne!:

Heeejj vakantiegangers!!

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! :)
    Stoere foto die met de tijgerrrrrrr!! ;) haha! :P
    Nou kben benieuwd naar jullie volgende bericht!

Liefss

• 10 Juli 2008 - 11:03

Sanne!:

Heeejj vakantiegangers!!

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! :)
    Stoere foto die met de tijgerrrrrrr!! ;) haha! :P
    Nou kben benieuwd naar jullie volgende bericht!

Liefss

• 10 Juli 2008 - 11:03

SAnne:

Hooo... 2x geplaatst sorry haha!